Selasa, 6 Disember 2011

JaNgaN SekaLIpuN LupA,AlLaH YaNg MenCiPtaKaN SegaLa BenDa-BenDa HidUp


JANGAN SEKALIPUN LUPA, ALLAH YANG MENCIPTAKAN SEGALA BENDA-BENDA HIDUP

Kebanyakam manusia menerima segala yang mereka dengar daripada saintis sebagai fakta yang tepat. Ia tidak terfikir oleh mereka bahawa para saintis juga mungkin mempunyai pelbagai prejudis terhadap falsafah atau ideologi.

Walau bagaimanapun, ia adalah salah faham umum; sebagai contoh, beberapa saintis evolusi menegakkan fahaman prejudis dan pandangan falsafah mereka kepada masyarakat seolah-olah di dalam bentuk sains. Sebagai contoh, walaupun mereka sedar bahawa peristiwa-peristiwa yang berlaku secara rambang tidak menyebabkan apa-apa pun kecuali ketidak keteraturan dan kebingungan, mereka masih lagi mendakwa bahawa itu adalah susunan, rencana dan pelan yang mengagumkan, yang boleh dilihat pada alam semesta dan organisma hidup muncul secara kebetulan.

Sebagai contoh, seorang ahli biologi aties memerhatikan satu struktur molekul protein yang sangat kompleks. Dia sangat faham bahawa terdapat reka bentuk yang mengagumkan dalam struktur yang kompleks ini, dan mustahil struktur ini terjadi secara spontan. Namun demikian dia menegaskan bahawa protein, struktur kehidupan, wujud secara kebetulan di bawah keadaan primitif di dalam dunia jutaan tahun yang lampau. Ini ialah dakwaan yang tidak berasas. Dia tidak berhenti setakat itu sahaja; dia juga mendakwa tanpa sebarang keraguan bahawa bukan hanya satu tetapi berjuta-juta molekul protein terbentuk secara kebetulan dan selepas itu dengan ajaibnya berkumpul bersama untuk membentuk sel hidup yang pertama. Dan, dia mempertahankan pandangannya dengan begitu keras kepala. Inilah seorang ahli sains evolusi.

Sekiranya saintis yang sama menemui 3 batu bata yang tersusun di atas satu sama lain, semasa berjalan di sepanjang jalan yang mendatar, dia tidak akan pernah terfikir bahawa batu-bata ini berada bersama secara kebetulan dan selepas itu, memanjat ke atas satu sama lain secara tersusun dengan kebetulan juga. Sesungguhnya, sesiapa yang membuat dakwaan tersebut akan dianggap gila. Jadi, bagaimana mungkin seseorang yang mampu memahami peristiwa biasa dengan rasional dapat menerima teori yang tidak rasional apabila ia berkaitan kewujudan mereka sendiri?

Ia mustahil untuk mendakwa bahawa teori ini telah digunakan atas nama sains: Apabila terdapat dua alternatif yang mungkin sama, pendekatan saintifik perlu mempertimbangkan kedua-duanya. Walau bagaimanapun, tiada satu molekul protein pun, apatah lagi seluruh sel akan wujud dengan kebetulan.

Dalam hal ini, hanya satu kemungkinan tinggal. Kehidupan tidak wujud secara kebetulan, tetapi dibawa oleh suatu Kebijaksanaan. Dalam perkataan lain, ia telah diciptakan, Semua benda hidup wujud sebagaimana yang telah diciptakan oleh Allaah, Maha Mengetahui, Maha Berkuasa dan Maha Bijaksana. Ini bukanlah sekadar suatu kepercayaan, tetapi ialah satu kesimpulan yang masuk akal yang dikonlusi secara logikal dan saintifik.
Oleh itu, Ingatlah, Allah ialah Tuhan kita, yang menciptakan alam semesta dan menciptakannya sehingga kebutir-butir yang paling kecil.

SUMBER: PENULISAN HARUN YAHYA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan